Shoppen in Düsseldorf

12 april 2022 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Vrijdag 25 maart

’s Morgens om kwart over 10 gaan we op weg in onze nieuwe auto om te shoppen in Düsseldorf. Het is prachtig weer en bij de Hünxe maken we een stop voor een kopje koffie en thee met een gebakje op het terras.
Ongeveer half 2 komen we in het NH hotel Köningsallee aan. We kunnen direct inchecken. Ons hotel staat dus op de hoek van de Köningsallee, waar we langs prachtige winkels lopen, Dior, Prada, Armani, Gucci, noem maar op.

We lunchen in de stad met een bordje overheerlijke geschnetzzeltes. Mijn lievelingseten in Duitsland en Oostenrijk. Na de lunch bezoeken we het eerste winkelcentrum de Shadow Arkaden. We zijn naar 2 winkels op zoek waar we 5 jaar geleden kleding gekocht hebben. En inderdaad ze waren er nog. Tino heeft enkele overhemden gekocht en ik een rose lippenstift. Hier ben ik wel blij mee want in Amerika had ik altijd een lippenstift van Covergirl. Deze is helaas in Nederland niet te krijgen, ook niet online.

’s Avonds eten we bij Sila Thia. Het is een prachtig ingericht restaurant met mooi houtsnijwerk. Als voorgerecht hadden we een mix schotel. Er was een bakje met een vlammetje waarboven je de stokjes met vlees en kip kon verwarmen, heel grappig.
Als toetje had ik een overheerlijke Thaise mango. Deze is niet te vergelijken met de mango die we in Nederland kopen.

Zaterdag 26 maart

In het hotel genieten we van een zeer uitgebreid ontbijt buffet.
Onze eerste shoppingmall is KÖ. Een zeer uitgebreid winkelcentrum, waar Tino weer kan slagen. Ik ben op zoek naar een regenjas of eigenlijk een zomerjas. Deze zijn moeilijk te vinden. Er zijn wel lange jassen, maar dat is geen gezicht. KÖ sluit aan op Sevens, maar dat is maar heel klein.

We lunchen in de Altstatt maar dat was voor mij geen succes helaas. Mosselen die nergens naar smaken. Na de lunch stoppen we bij het Kaufhof, dit kun je vergelijken met een soort Bijenkorf. Hier doen we onze laatste aankopen en rijden met de Über naar het hotel.

’s Avonds eten we in  Brasserie Stadthaus, een stuk sjieker dan de avond ervoor. Maar ook daar heerlijk gegeten.

Zondag 27 maart

Op de laatste dag gaan we naar het museum K20 K21. Kunstverzameling Noordrhein Westafelen. We lopen eerste door de tentoonstelling met moderne kunstwerkjes. Daarna lopen langs de vaste tentoonstelling met prachtige schilderijen van Picasso, Kandinsky, Klee etc.
Na afloop drinken we nog thee en koffie met een gebakje omdat we geen zin hebben om te lunchen. Om 16.00 uur zijn we weer thuis.
Het was een heerlijk weekend.